3 dingen die je moet weten over SEO voor accountants

3 dingen die je moet weten over SEO voor accountants
Proin gravida nisi turpis, posuere elementum leo laoreet Curabitur accumsan maximus.

Delen

In deze blog delen wij graag proces voor het gebruik van zoekmachine optimalisatie (SEO) om het rendement van accountantskantoren op hun nieuwe website te verbeteren.

Effectieve zoekmachine optimalisatie (SEO) stelt je in staat om veel meer en betere prospecten naar de website van jouw bedrijf te lokken, zodat je meer leads kunt genereren. In ons vorig artikel, “De waarheid over websites en SEO voor accountants“, legden we uit dat het lanceren van een nieuwe website – ondanks de euforie van die mijlpaal – nog maar de startlijn is. Vervolgens moet je investeren in het verkrijgen van traffic – bezoekers – op je website.

 :

SEO is een van de beste manieren om dat te bereiken. Elk bedrijf dat een website heeft, verwacht dat die website leads genereert en moet dan ook investeren in SEO in de huidige stand van zaken. Zo eenvoudig is het. Niet investeren in SEO is als niet de moeite nemen jouw pas aangelegde tuin water te geven.

On-page SEO voro accountants

 

Een nieuwe website bouwen is één, je website onderhouden is twee. 

Er zijn twee grote categorieën van SEO-activiteiten:

  • On-Page
  • Off-Page
 
 

Deze SEO-terminologie kan in eerste instantie een beetje ’technisch’ klinken, maar het is allemaal vrij eenvoudig. Als je kosteneffectief gebruik wilt maken van SEO, is het belangrijk dat je deze SEO-basics begrijpt.

On-Page SEO verwijst naar dingen die direct op jouw website worden gedaan, terwijl Off-Page SEO verwijst naar dingen die op andere websites of plaatsen op het internet worden gedaan om links naar en geloofwaardigheid voor jouw website te creëren.

SEO voor de gehele website

 

Ten eerste, denk er niet alleen aan om de homepage van jouw website goed te laten scoren in de zoekmachines. Jouw startpagina is slechts een van de vele webpagina’s op jouw site.

Het is best om pagina voor pagina na te denken over SEO. Je verschillende pagina’s op je website hebben voor die SEO voor verschillende, specifieke “tags” (zinnen of woorden) nodig. 

Bijvoorbeeld, als je verschillende doelmarkten en niches of verschillende diensten of divisies hebt, kun je jouw homepage niet goed laten scoren voor de hele reeks van SEO tags. Maak specifieke pagina’s over de hele site die gericht zijn op verschillende zinnen.

Belangrijke factoren met impact op jouw rangschikking

 

Zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo gebruiken SEO rangschikkingsfactoren zoals:

  • Is uw website veilig en gemakkelijk toegankelijk?
  • Laadt de webpagina snel (vooral op mobiele apparaten)?
  • Is de webpagina gemakkelijk te bekijken en te navigeren op een mobiele telefoon?
  • Wat is de leeftijd van uw domein, URL-tekst en autoriteit?
  • Is de inhoud geoptimaliseerd voor zoekmachines?
  • Zijn de structuur en het platform van de website geoptimaliseerd voor zoekmachines?
  • Geeft de website een goede gebruikerservaring?
  • Zijn er veel links naar de pagina van geloofwaardige websites en directory’s?
  • Wordt de pagina vaak gedeeld op sociale platforms?
  • Is het gemakkelijk om geverifieerde informatie over de identiteit, de locatie en de contactgegevens van het bedrijf te onderscheiden?
 

De eerste 7 items in de bovenstaande lijst worden On-Page SEO genoemd, omdat het allemaal gaat om het direct op je site doen van dingen. De laatste drie zijn Off-Page.

Linkbuilding

 

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van SEO. Dit is waar het SEO-team een andere website gebruikt om naar specifieke pagina’s op jouw website te linken. Deze sites van derden kunnen ook een link naar een andere website bevatten zoals andere zakelijke websites en blogs:

  • Forums
  • Zakelijke gidsen
  • Bladwijzer sites
  • Sociale platform profielen
  • En vele anderen
 

Linkbuilding is een arbeidsintensief, maar waardevol proces. 

Geverifieerde bedrijfsinformatie

Jouw bedrijfsvermeldingen op Google My Business en Facebook zijn belangrijk, evenals beoordelingen op deze platforms. Het is een veelgemaakte fout die we zien bij de SEO van accountantskantoren, waar ze hun Google My Business accountgegevens niet grondig of zorgvuldig hebben ingevuld. Dit is een gemiste kans, aangezien deze aanbiedingen gratis zijn.

Het genereren van positieve beoordelingen door jouw tevreden klanten te vragen om een beoordeling te geven – en ze vervolgens te kunnen voorzien van de eenvoudige instructies en een link om dit te doen – zal jouw Google-ranglijstjes en online zichtbaarheid ten goede komen.

AAAwesome digital marketing packs bevatten SEO implementatie. Als je meer info wilt over de SEO- of digitale marketingbehoeften van jouw bedrijf in het algemeen, kan je contact met ons opnemen.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Ze komen zonder houdbaarheidsdatum, onze tips. Elke maand steken we ze in onze nieuwsbrief met als doel jullie en jullie klanten te helpen.

Lees ook