Gebruik van social media tijdens de lockdown

Social media day 2020: gebruik van social media tijdens de lockdown
Aan de babyboomers, de millennials, en nu, Gen Z, heeft social media een gemeenschappelijk platform geleend om naast elkaar te bestaan.

Delen

Met de ontelbare uitdagingen en meningen die onze tijdlijnen dagelijks overspoelen, kan men stellen dat de dag van de social media een alledaagse dag is. Aan de babyboomers, de millennials, en nu, Gen Z, heeft social media een gemeenschappelijk platform geleend om naast elkaar te bestaan.

 

De impact van het Coronavirus op de dagelijkse gang van zaken is niet te onderschatten en daarom moeten bedrijven proactief zijn. Helaas weet niemand hoe lang deze periode zal duren, maar er komt een einde aan. Daarom hebben bedrijven die een effectieve marketingstrategie kunnen handhaven in deze uitdagende tijd meer kans om terug te stuiteren als onze economie zich begint te herstellen.

 

Terwijl we ons allemaal aanpassen aan het ‘nieuwe normale’ van isolement, social distantie en thuiswerken, maken velen van ons veel meer gebruik van social media dan voorheen! Facebook en Instagram hebben door COVID-19 een toename van 40% in gebruik gezien, waarbij de views voor Instagram Live en Facebook Live in een week tijd verdubbeld zijn!

Lees verder om erachter te komen hoe jouw bedrijf social media in zijn voordeel kan gebruiken tijdens de COVID-19 lockdown…

 

Post regelmatig

 

Sommigen van ons hebben op dit moment meer tijd over, omdat het normale bedrijfsproces verandert. Gebruik deze tijd in je voordeel! Stel een proactieve social media-strategie op. Probeer minstens één keer per week een bericht te plaatsen, om jouw volgers te laten weten hoe het met je bedrijf gaat en welke veranderingen er worden doorgevoerd als gevolg van het Coronavirus.

 

Maak gebruik van hashtags

 

Als het gaat om posten, zorg er dan voor dat je #hashtags toevoegt. Het gebruik van hashtags helpt bij het categoriseren van je inhoud voor jouw publiek. Het stelt gebruikers in staat om jouw bericht te vinden door het volgen van de hashtag. Dit is een uitstekende manier voor jouw social media berichten om gebruikers te bereiken die verder gaan dan je huidige volgers. Houd een oogje op populaire hashtags en probeer actueel te zijn met je inhoud, vermenselijk je merk en laat zien dat je reageert op de huidige situatie.

 

@Mention en communiceren

 

Als jouw social media inhoud andere merken of personen vermeldt, zorg er dan voor dat je ze @vermeldt. Op deze manier is de kans groter dat ze jouw content zien en opnieuw delen, waardoor jouw social mediakanalen worden opengesteld voor een nieuw publiek. 

 

Sponsor je berichten

 

Alle belangrijke social media kanalen (Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram) bieden een sponsormogelijkheid. Hiermee kan je een budget toewijzen aan je berichten en doelgroepen waarin je jouw berichten wilt bereiken. Zo kan je het bereik van jouw bedrijf op social media snel uitbreiden en nieuwe volgers werven.

 

Je merk vermenselijken

 

Het COVID-19 landschap is moeilijk te navigeren, met veel discussie over de ethiek achter de marketing tijdens de Coronavirus pandemie. Het moet zeker niet verschijnen als jouw bedrijf probeert te profiteren van een crisis! Aangezien dit een gevoelig moment is voor ons allemaal, wees voorzichtig in jouw reclame. Gebruik social media om te laten zien hoe jouw bedrijf positief en proactief blijft in deze uitdagende tijd, stel jouw publiek gerust.

 

AAAwesome hoopt dat deze blogpost bedrijven zal helpen om door dit moeilijke landschap te navigeren. We begrijpen dat de tijden moeilijk zijn op dit moment en we willen helpen!

 

 

Als je vragen hebt over jouw social media content of als je inspiratie en hulp nodig hebt, neem dan vandaag nog contact met ons op

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Ze komen zonder houdbaarheidsdatum, onze tips. Elke maand steken we ze in onze nieuwsbrief met als doel jullie en jullie klanten te helpen.

Lees ook