Jouw 2021 digital marketing gids voor accountants

Jouw 2021 digital marketing gids voor accountants
Het verbazingwekkende aan digitale marketing voor accountantskantoren is dat jouw bereik grenzeloos wordt.

Delen

Accountants die leads willen genereren, meer cliënten willen winnen en medewerkers willen aantrekken, zullen vroeg of laat beseffen dat zij niet gewoon kunnen wachten tot die leads zich aandienen – zij moeten actie ondernemen.

 

Vele accountantskantoor hebben moeite met hoe ze zich op de markt moeten positioneren. Het verbazingwekkende aan digitale marketing voor accountantskantoren is dat jouw bereik grenzeloos wordt. Jouw publiek is er en je marketingstrategie moet zo worden ontworpen dat ze direct naar jouw deur worden geleid. Gelukkig helpt AAAwesome accountantskantoren bij het creëren van online zichtbaarheid.

 

Bepaal jouw positie

 

Wees echt duidelijk over wat je bedrijf doet en hoe het zich onderscheidt van de concurrentie. Iedereen is ‘professioneel, vriendelijk, proactief en biedt een service op maat’, dus daag jezelf uit om specifieker te zijn dan dat. De vraag die je beantwoordt is in feite: “Nou en?”

 

Identificeer marketingdoelstellingen

 

Werk uit wat je met je marketingactiviteiten wilt bereiken. Is het om X nieuwe leads te krijgen in 2021? Om meer klanten uit sector Y te krijgen en jouw afhankelijkheid van sector Z te verminderen? Of om meer waardevolle klanten uit sector Z te krijgen?
Of om nieuwe medewerkers aan te trekken?

 

Stel een strategie op

 

Hoe ga je jouw doelen bereiken? Welke activiteiten moet je ondernemen, wanneer, om resultaten te boeken? Breng het komende jaar in kaart met blogposts, social media-campagnes en eventuele PR of reclame die je besluit te gaan voeren.

 

Post regelmatig en hou vol

 

Als je hebt besloten dat content de sleutel is tot de marketing van je accountantskantoor, maak dan tijd om die content te produceren. Je zult niet meteen een publiek krijgen, maar het zal met de tijd komen.

 

Probeer nieuwe formats, varieer de media

 

Video, webinars, social media ‘verhalen’, podcasting … Dit houdt het interessant voor jouw volgers en, van cruciaal belang, voor jou. Misschien vind je het prettiger om voor een camera te spreken dan te schrijven en bespaar je jezelf zo uren.

 

Wees aanwezig, actief en gezellig op social media

 

Social media is geen uitzendmedium. Moedig medewerkers aan om posts te liken en te delen. Ze zijn immers toch fier om te werken voor hun kantoor?Probeer ook voor elke post die je maakt, te reageren op die van iemand anders. Volg, connect, like en reshare zo vaak als je kan. Telkens als je dat doet, verschijnt jouw naam en gezicht, of de naam en het logo van jouw bedrijf, in iemands meldingen, en worden ze eraan herinnerd dat je bestaat.

 

Zorg voor een up-to-date website

 

Jouw mooie up-to-date website blijft niet eeuwig up-to-date. Plan een regelmatige evaluatie en budget voor een opfrisbeurt. Kijk naar verkeersgegevens om uit te zoeken welke pagina’s en blog posts goed presteren en welke niet. Werk oude blogberichten bij, voeg nieuwe dienstenpagina’s toe en zorg ervoor dat alle informatieve inhoud de laatste wijzigingen in het belasting- en overheidsbeleid weerspiegelt.

 

Wees methodisch op het gebied van SEO

 

Het aanbrengen van veel lukrake wijzigingen, vooral aan pagina-adressen of inhoud met een hoge waarde, kan ervoor zorgen dat je een dip krijgt in de zoekresultaten. Breng één verandering per keer aan en controleer de resultaten met behulp van harde gegevens, niet met giswerk.

 

Sorteer jouw Google Mijn Bedrijf vermeldingen

 

Het vak dat verschijnt wanneer mensen zoeken naar jouw bedrijf is een belangrijk stukje gratis marketing. Zorg ervoor dat je jouw eigen vermelding bij Google hebt geclaimd en dat de informatie niet alleen up-to-date is, maar ook precies dezelfde is als die op jouw website.

 

Moedig beoordelingen aan

 

 

We gebruiken allemaal beoordelingen van klanten om te beslissen wat goed is of om rampzalige aankopen te vermijden. Vraag jouw klanten om je te beoordelen, wanneer het natuurlijk voelt om dat te doen, om andere potentiële klanten te helpen beslissen of jouw onderneming het accountantskantoor voor hen is.

 

Heb je hulp nodig met digitale marketing voor jouw bedrijf? Contacteer ons en ontdek hoe AAAwesome jou kan helpen!

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Ze komen zonder houdbaarheidsdatum, onze tips. Elke maand steken we ze in onze nieuwsbrief met als doel jullie en jullie klanten te helpen.

Lees ook