5 tools om efficiënter online samen te werken

5 tools om efficiënter online samen te werken - 5 online samenwerkingstools
In het huidige tijdperk van thuiswerken en virtuele teams, is het belangrijk om efficiënte online samenwerkingshulpmiddelen te hebben om communicatie en projectbeheer te vereenvoudigen. Of je nu struggelt met taken samen uitvoeren of te communiceren binnen verschillende groepen, voor alles is wel een oplossing. Lees snel verder en ontdek vijf handige tools die de online samenwerking binnen je team kunnen verbeteren.

Delen

1. Trello

Trello is een online projectmanagementtool die visuele borden, lijstjes en kaartjes gebruikt om taken en projecten te organiseren en te beheren. Het stelt jou en je collega’s in staat om taken toe te wijzen, deadlines te stellen en bestanden te delen, en om de voortgang van projecten bij te houden. Trello is een zeer gebruiksvriendelijke tool, wat het ideaal maakt voor teams van alle groottes en vaardigheidsniveaus.

Logo-Trello

2. Slack

Logo-Slack

Slack is een populaire online messaging-app die er voor zorgt dat teams snel kunnen communiceren en bestanden te delen. Het biedt verschillende kanalen aan, zowel voor grotere groepen, als privéberichten. Slack heeft ook integraties met andere tools zoals Trello, waardoor het gemakkelijk is om alle communicatie binnen één platform te houden.

3. Monday

Monday is een veelzijdige projectmanagementtool die teams helpt om taken te plannen, te volgen en te beheren. Er zijn tal van functies, zoals integraties met andere tools, rapportage en analytics en de mogelijkheid om aangepaste workflows te maken. Monday is een krachtige tool die zeer geschikt is voor teams die op zoek zijn naar een uitgebreide oplossing voor
projectbeheer.

Logo-Monday

4. Microsoft Teams

Logo-Microsoft-Teams

Microsoft Teams is een online platform dat chat-, video- en audiogesprekken, bestandsdeling, agenda’s en zo veel meer mogelijk maakt. Het biedt ook integraties met andere Microsoft-producten, zoals Office 365, SharePoint en OneDrive. Teams is vooral handig voor teams die werken binnen de Microsoft-omgeving en de behoefte hebben aan een uitgebreid online samenwerkingsplatform.

5. Microsoft Planner

Microsoft Planner is een gratis tool van Microsoft Office die speciaal is ontworpen voor het beheren van taken en projecten binnen een team. Het stelt gebruikers in staat om taken toe te wijzen, deadlines te stellen, prioriteiten te stellen en bestanden te delen. Het biedt ook integraties met andere Microsoft-tools, zoals Outlook en SharePoint.

Logo-Microsoft-Planner

Deze 5 tools zijn nog maar enkele van een lange lijst aan tools die je kan inzetten. Door gebruik te maken van deze tools, kun je effectiever communiceren en samenwerken met je collega’s, waardoor je productiviteit en efficiëntie verhoogt en je team beter laat samenwerken.

Toch nog vragen over je digitale aanpak?

Wil je meer uitleg over één van bovenstaande tools of heb je een specifieke nood die niet verholpen is met deze tools? Neem dan gerust contact met ons op voor een gesprek!

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Ze komen zonder houdbaarheidsdatum, onze tips. Elke maand steken we ze in onze nieuwsbrief met als doel jullie en jullie klanten te helpen.

Lees ook