Top 5 e-mailmarketing platformen

Top 5 e-mailmarketing platforms
Het is een uitdaging om de juiste e-mailmarketing platform te kiezen. We hebben er een aantal getest en geven de uitleg.

Delen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Je hebt ons laatste artikel over e-mailmarketing voor accountants gelezen? Je bent enthousiast om met e-mailmarketing te starten en in te zetten als een ander digitaal contactpunt met jouw klanten (en prospecten)? Geweldig! 

 

Eerst moet je het juiste e-mailmarketingplatform kiezen. Het is een uitdaging om de juiste te kiezen, om nog maar te zwijgen over de tijd die het kost om een grondige zoektocht naar informatie uit te voeren. We dachten dus dat we zouden kunnen helpen door onze top 5 favoriete e-mailmarketing producten met jou te delen. 

 

Essentiële functies van het e-mailmarketingplatform 

 

Geloof ons als we zeggen dat er veel oplossingen zijn (we zijn de tel kwijtgeraakt van hoeveel we er getest hebben). De onderscheidende factor (afgezien van de prijs) tussen hen is meestal functie-gerelateerd. 

 

De functies die je nodig hebt, zijn grotendeels afhankelijk van je e-mailmarketingdoelen. Maar er zijn een paar essentiële zaken die aanwezig moeten zijn om een e-mailmarketingplatform als “goed” te kwalificeren. 

 

Zorg ervoor dat de platforms die je bekijkt deze elementen hebben: 

 

Opties voor mobiel lezen en bekijken

 

Meer dan 70% van de mensen bekijkt zijn e-mails op mobiel. Jij doet dat toch ook? En wat zou jij doen als je een e-mail opent op jouw mobiel die niet correct wordt weergegeven? De kans is groot dat je niet de moeite zou nemen om hem te lezen. 


42,3% van de mensen verwijdert een e-mail als deze niet is geoptimaliseerd voor mobiel. Het komt er dus op neer dat je e-mailcampagnes opgemaakt moeten zijn voor mobiele apparaten. Met een goed e-mailmarketingplatform kan je jouw campagnes op meerdere schermen bekijken en indien nodig de nodige aanpassingen doen.  

 

Aanmaken van inschrijfformulieren


Je e-mailplatform moet de mogelijkheid bieden inschrijvingsformulieren te maken en deze gemakkelijk op jouw website in te sluiten. Dit is vooral belangrijk als je jouw e-maillijst wilt laten groeien en prospecten na verloop van tijd wil converteren.

 

Groepering en segmentering van gebruikers.

 

Stel je voor dat je tijd besteedt aan het lezen van iets dat voor jou totaal irrelevant is? Een e-mailmarketingplatform moet je in staat stellen jouw lijst met abonnees te segmenteren en verschillende campagnes naar verschillende groepen te sturen. Het doel hier is relevantie en personalisatie.

 
Leuk weetje: gesegmenteerde e-mailcampagnes leveren 100,95% hogere doorklikpercentages op dan niet-gesegmenteerde e-mailcampagnes.

 

Gratis proefversie 

 

Met zo veel opties op de markt, wil je er zeker van zijn dat jouw e-mailprogramma alles doet wat het belooft voordat je je financieel vastlegt. Als consument willen we toch allemaal voorkomen dat er na de aankoop problemen ontstaan?

 

Drag & drop editor en aanpasbare sjablonen

 

Natuurlijk kunnen we allemaal vanaf nul ontwerpen, maar met kant-en-klare sjablonen die je kan aanpassen, wordt jouw werk een stuk eenvoudiger en bespaar je tijd. Hetzelfde geldt voor drag & drop editors – ze zijn efficiënt en stellen je in staat om de meest verbluffende campagnes te maken.

 

A/B-testen

 

We kunnen het belang van A/B-testen niet genoeg benadrukken. Soms kunnen de prestaties van jouw campagne drastisch verbeteren door slechts één klein detail te veranderen (zoals het onderwerp, afbeeldingen, call-to-actions of zelfs de bodytekst). Dit komt alleen onder jouw aandacht als je A/B-test. 


A/B testen ingebouwd in een platform betekent dat je een campagne naast elkaar kunt laten lopen met verschillende variabelen en zien hoe het presteert. Van daaruit kan je data-geïnformeerde beslissingen nemen.

 

Statistieken

 

Wat heb je aan een e-mailmarketingcampagne zonder prestatiestatistieken? Je kan jouw inspanningen alleen verbeteren als je gegevens bij de hand hebt. Op zijn minst moet jouw e-mailplatform je kunnen vertellen wat jouw doorklikpercentages, afmeldingspercentages en % geopende e-mails zijn.  

 

Onze top 5 e-mailmarketing platforms

 

Dit is onze top 5 favoriete e-mailmarketingplatforms. Het beste is dat elk van deze oplossingen de hierboven genoemde functies bevat. Omdat ze in onze ogen allemaal aan de top staan, zullen we één aspect met je delen waar we het meest van houden.
(Opmerking: deze lijst is niet opgesteld in volgorde van voorkeur)

 

 

Mailchimp

 

Mailchimp biedt een Pay-As-You-Go optie, waarmee je e-mailcredits kunt kopen en e-mails kunt versturen wanneer je dat nodig hebt, zonder de verplichting van een maandabonnement. Dit is het meest geschikt voor niet-frequente verzenders of misschien degenen die net beginnen.

 

Je kan starten met een gratis versie. Niet alle opties zijn dan beschikbaar maar je kan dan wel tot 2.000 contacten bereiken.

 

Benchmark 

Benchmark heeft de meest indrukwekkende Inbox Checker! Je kan niet alleen zien hoe jouw campagne eruit zal zien op elk mobiel apparaat, maar je kan ook een voorbeeld van jouw e-mail bekijken in Firefox, Internet Explorer en Chrome en in Windows en Mac OS.

 

Campaigner

Met Campaigner kan je complexe e-mail workflows voor automatisering creëren door middel van meerdere triggers, eenvoudig via hun drag-and-drop editor. Het creëren van gepersonaliseerde customer journeys is nog nooit zo eenvoudig geweest.

 

Campaign Monitor

 

Campaign Monitor heeft een uitgebreide lijst van sjablonen (die ze ‘vertrekpunten’ noemen), die allemaal aanpasbaar zijn. Om het nog handiger te maken, is elk van hun sjablonen onderverdeeld in categorieën, wat jouw zoektocht naar het perfecte sjabloon des te makkelijker maakt.

 

MailerLite

 

Ook dit platform biedt vele mogelijkheden. De prijszetting van MailerLite is heel interessant en hun dashboard is eenvoudig in gebruik. 

 

Elke abonnee die je op het platform hebt geladen, krijgt zijn eigen profiel gevuld met info zoals:

 

  • Totaal verzonden e-mails 
  • % geopende e-mails
  • % geklikte e-mails 
  • Datum van aanmelding 
  • Laatste activiteit met betrekking tot updates voor abonnee
 

En het beste van alles is dat elke abonnee een speciaal ‘notitie’-bestand heeft waarin je informatie kunt noteren die specifiek op hem betrekking heeft – een dubbele functie als CRM!

Wat AAAwesome voor jou kan doen?

 

We hebben onlangs e-mailmarketing als een service gelanceerd! Als je e-mailmarketing wil toevoegen aan jouw digitale marketingstrategie maar weinig tijd hebt, laat AAAwesome het proces van begin tot eind voor jou afhandelen. 


Dit is wat ons aanbod omvat:

 

  • Een eerste gesprek om inzicht te krijgen in jouw doelen en de behoeften van jouw klant.
  • Het opstellen van een e-mailmarketingstrategie voor jouw accountantskantoor 
  • Onboarding van jouw klantenlijst naar ons e-mailmarketingplatform 
  • Begeleiden bij het segmenteren van jouw publiek 
  • Nieuwsbrief, e-mailcampagne en webformulierontwerp 
  • Hulp bij het schrijven van nieuwsbrieven 
  • Jouw lijst met e-mailabonnees laten groeien, koesteren en onderhouden 
  • Jouw e-mailmarketingprocessen automatiseren 
  • Verzenden van maandelijkse statistieken en voortgangsrapporten

Wenst u meer uitleg of heeft u nog vragen, aarzel niet om ons te contacteren. We helpen u graag verder.

Delen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

We delen tips en tricks en weetjes allerhanden.

Ontdek meer

10-redenen-waarom-accountants-nieuwsbrieven-moeten-gebruiken.jpg
E-mailmarketing

10 redenen waarom een nieuwsbrief accountants kunnen helpen

De tijd dat accountants alleen maar als number crunchers werden gezien, is voorbij. Jullie zijn ervaren bedrijfsadviseurs, met een schat aan kennis en inzichten, al dan niet gespecialiseerd in een bepaalde niche. Maar hoe kan je deze vaardigheden inzetten om jouw bedrijfsdoelstellingen, zoals sterke klantenrelaties, klantenbehoud, lead generation en groei, te bereiken? Met een nieuwsbrief! Ja, dat lees je goed, met een nieuwsbrief 🤯

Google Analytics
Zoekmachine Optimalisatie

Google Analytics voor beginners

Een inleiding tot basis Google Analytics voor absolute beginners. Hier zijn de fundamentele stappen die je moet nemen om bruikbare inzichtelijke gegevens in handen te krijgen om jouw online bedrijfsdoelstellingen te bereiken.

Hulp nodig?

Met veel plezier lichten we onze diensten en manier van werken toe.

Contacteer ons. Ook ivm vragen over content, social media en digitale marketing.