6 AAAwesome tips om je e-maillijst te laten groeien

6 AAAwesome tips om je E-mailmarketing lijst te laten groeien
Hoe bouw je als accountant of kleine ondernemer vertrouwen op in een rumoerige digitale wereld?

Delen

E-mail marketing: het is niet alleen een fantastische manier om je touchpoints met je huidige klanten te verhogen (vergeet niet, niemand wil een accountant van wie ze nooit iets horen!), het is ook een van de meest effectieve kanalen voor leadgeneratie. Als bedrijfsgroei op jouw agenda staat, is deze blogpost iets voor jou!

 

We doen zaken met degenen die we vertrouwen. Dit geldt vooral voor een ondernemer die een accountant zoekt om hem te helpen met een van de belangrijkste aspecten van zijn bedrijf – zijn financiën en financiële gezondheid. 

 

Hoe bouw je als accountant vertrouwen op in een rumoerige digitale wereld? Een manier om dat te doen is door jouw geloofwaardigheid te vestigen door jouw kennis van boekhouding en jouw vermogen om te helpen aan te tonen. Dit houdt in dat je gratis waarde biedt (in de vorm van jouw boekhoudkundige expertise) met het doel van een eventuele conversie zodra het vertrouwen is bereikt. We hebben het hier al eerder over gehad toen we het hadden over contentmarketing voor accountantskantoren en nu benaderen we het vanuit een e-mailmarketingstandpunt. 

 

In e-mailmarketing is jouw e-maillijst het meest waardevolle bezit en als je deze optimaliseert, kan je er een leadgeneratiemachine voor jouw bedrijf van maken!

 

6 tips om jouw lijst te doen groeien

 

Maak een speciale landingspagina voor e-mail inschrijvingen op jouw website

 

Een landingspagina is een op zichzelf staande webpagina, meestal bestaande uit één call-to-action. Als je jouw e-maillijst wilt uitbreiden, wil je het verkeer naar één enkele bron leiden, waar prospects een actie kunnen uitvoeren (in dit geval de inschrijving voor jouw e-mailnieuwsbrief) zonder enige afleiding (afleiding is de rest van de inhoud op jouw website).  

Het goede nieuws is dat de meeste e-mailmarketingserviceproviders ingebouwde functionaliteiten hebben waarmee je een landingspagina met een opt-informulier kunt maken. Als je nog op zoek bent naar een e-mailmarketingplatform, bekijk dan onze lijst met favorieten.  

 

Voeg de link van jouw opt-in formulier toe aan e-mailhandtekeningen.

 

Zodra je jouw landingspagina voor e-mailinschrijvingen hebt gemaakt, is de volgende stap om er verkeer naartoe te leiden! Begin met het toevoegen van een link naar jouw landingspagina in jouw e-mailhandtekeningen en die van jouw werknemers. Hoeveel e-mails worden er dagelijks door jouw team verzonden? Veel, daar zijn we zeker van! Door de link aan jouw handtekening toe te voegen, verhoog je de zichtbaarheid van jouw inschrijvingsformulieren (gratis marketing!).  

Maak een advertentie aan op Facebook om verkeer naar jouw opt-in pagina te sturen.

Wanneer je jouw e-mailmarketinglijst laat groeien, wil je er zoveel mogelijk aandacht naar toe trekken. Richt op een breed netwerk en breid uit door een Facebook-advertentie te maken die leidt naar jouw landingspagina voor inschrijving.  

Zorg ervoor dat jouw advertentie verleidelijk is en jouw aanbod waardevol en duidelijk. Denk er goed over na. Prospects hebben een reden nodig om zich aan te melden voor jouw e-mailnieuwsbrieven. Geef ze een goede reden. 

 

Voeg een inschrijvingslink of QR-code toe aan jouw visitekaartje.

 

Ja, visitekaartjes worden vandaag de dag nog steeds uitgedeeld (misschien niet meer zoveel door Covid, maar er komt een tijd dat je weer netwerksessies bijwoont). Het toevoegen van een sign-up link of QR code die leidt naar jouw sign-up landing page is een andere vorm van gratis marketing en verhoogde exposure.  

Maak pop-up inschrijvingsformulieren en plaats ze op geselecteerde pagina’s van jouw website.

 

Alle e-mailmarketingplatforms bieden de mogelijkheid inschrijvingsformulieren te maken. Deze zijn er in verschillende vormen, zoals pop-ups, sliders en ingesloten formulieren. Maak er een paar en plaats ze op strategische plaatsen op jouw website. Om erachter te komen waar je ze moet plaatsen, kijk eens naar je website analytics, waar je een idee kunt krijgen van je populairste pagina’s.  

Neem knoppen voor sociaal delen en “Stuur door naar een vriend”-links op in uw e-mailcontent.

 

Vergeet niet dat jouw huidige abonnees jouw grootste fans zijn. Er is een reden waarom ze zich in de eerste plaats hebben aangemeld voor jouw e-mailcontent. Als jouw inhoud waardevol voor hen is, willen ze die natuurlijk delen met hun netwerk. Maak het hen gemakkelijk dit te doen door social sharing-knoppen en “doorsturen naar een vriend”-links in jouw e-mailnieuwsbrieven op te nemen. 

Als je klaar bent om e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen, begin dan met het opbouwen van je e-mailmarketinglijst. Vergeet niet dat je e-maillijst jouw grootste troef is en wanneer deze wordt geoptimaliseerd, een leadgeneratiemachine kan worden voor jouw boekhoudkundige diensten!

 

Neem gerust contact met ons op indien u meer informatie wenst. 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Ze komen zonder houdbaarheidsdatum, onze tips. Elke maand steken we ze in onze nieuwsbrief met als doel jullie en jullie klanten te helpen.

Lees ook