Zeg hallo tegen TripelF: de inspiratie achter de onderneming
Al van jongs af aan werd Elien omringd door gepassioneerde mensen die zich met volle overgave op hun professionele bezigheden stortten, dit soms ten koste van een gezonde levensstijl en het evenwicht tussen inspanning en ontspanning. Toch speelden sport en beweging van jongs af aan een cruciale rol, mede door het feit dat ze meegetrokken werd door haar sportgekke ouders.
Door de jaren heen ontwikkelde Elien een passie voor een gezonde levensstijl. Haar ondernemersspirit nam de bovenhand en ze besloot om haar passie om te zetten in een missie: mensen met een druk schema helpen om de balans te vinden en zich dankzij een aangepast programma tip top in hun vel te doen voelen.
TripelF was geboren!
De Briefing
Vanaf het begin begreep TripelF het belang van een effectieve online aanwezigheid en het online kunnen gevonden worden op het juiste moment – wanneer een prospect naar hun diensten zoekt. TripelF begreep ook het competitieve landschap van de personal training-industrie en wist dat als ze online wilden opvallen, ze die extra digitale marketingvonk nodig hadden.
Maar zoals bij bijna alle kleine bedrijven het geval is, had Elien gewoonweg niet de tijd om zowel haar bedrijf te runnen, een uitzonderlijke klantenservice te bieden en tegelijkertijd online de harten van toekomstige klanten te veroveren. Vandaar de beslissing om marketing uit te besteden en zo werd de samenwerking tussen TripelF en AAAwesome gestart!
Om de digitale marketingreis van het bedrijf te starten, heeft ons team:
- Een nieuwe, volledig SEO-geoptimaliseerde en gebruiksvriendelijke website ontworpen en gebouwd
- Zoekwoordonderzoek en on-page SEO-optimalisatie uitgevoerd voor een organische verkeersboost
- Een actieve aanwezigheid op sociale media opgezet met gebruikersgerichte inhoud en op het merk afgestemde visuals
- Een maand lang een Google Ads-campagne opgezet om het verkeer naar de nieuwe website te stimuleren
De resultaten
Een gloednieuwe website
TripelF wilde een nieuwe, strak uitziende, duidelijke website, die bezoekers snel en doeltreffend uitlegt wie TripelF is en waar ze voor staan, met een centrale focus op hun 5 verschillende en volledig aanpasbare trainingspakketten.
AAAwesome leverde op dit verzoek een volledig responsive, SEO-geoptimaliseerde one-page website die alle informatie biedt die een gebruiker nodig heeft bij het zoeken naar een personal trainer, samen met een snelle manier om contact op te nemen met TripelF of een aanvraag te doen.
Je kan hun website hier bekijken.
Zoekmachineoptimalisatie
Gezien de concurrentie in de personal training branche, was goed online vindbaar zijn een belangrijke prioriteit voor TripelF. We hebben grondig zoekwoordenonderzoek uitgevoerd, een diepe duik genomen in de psychologie van het zoeken van prospects en eindigden met een strakke lijst met gerichte zoekwoorden die de perfecte balans vonden tussen hoge gemiddelde maandelijkse zoekvolumes, concurrentiestatistieken en de intentie van de zoeker.
Sociale media
Om een extra contactpunt voor de klant te creëren, vertrouwen en loyale volgers op te bouwen en een extra kanaal voor organisch verkeer naar hun nieuwe website te creëren, heeft AAAwesome een consistente aanwezigheid op zowel Facebook als Instagram opgezet, na een grondige analyse van de doelgroep van TripelF.
Om de vooropgestelde doelstellingen en KPI’s te behalen, hebben we:
- Onderzoek gedaan naar de doelgroep en het beoogde publiek van TripelF om hun behoeften en interesses te begrijpen
- Een grondige sociale media-audit uitgevoerd van hun bestaande sociale platforms
- Een concurrentieanalyse op sociale media uitgevoerd
- Aangepaste visuals ontworpen en gemaakt
- Nauwgezet de analyses van de website en sociale media opgevolgd op zoek naar verbeterpunten
Hier zijn een paar voorbeelden van onze favoriete social media posts. Op zoek naar fitnessinspiratie, tips & tricks? Volg TripelF!
Google Ads-campagne
Om de nieuw gemaakte website een verkeersboost te geven, hebben we besloten om van februari tot maart een Google Ads-campagne van een maand uit te voeren. Het team besloot om twee weken te besteden aan het behalen van meer awareness, gevolgd door twee weken met een focus op conversie en verkoop. AAAwesome kreeg een budget van € 300, – waarmee we de volgende resultaten behaalden:
Van de 17 ingevulde contactformulieren hadden we in totaal negen bevestigde intakes, met een indrukwekkende conversieratio van 52,94 % en een onvoorstelbare ROI in tegenstelling tot het budget van € 300 dat we voor de campagne kregen!
Hier is een screenshot van onze best presterende advertentie die door Google de advertentiesterkte ‘Uitstekend’ heeft gekregen!
Wat TripelF te zeggen had
“AAAwesome was in staat om TripelF de volgende stap te laten zetten op het vlak van professionalisering. Enerzijds zorgde de stap-voor-stap begeleiding ervoor dat Elien voor zichzelf 100% duidelijkheid kreeg over waar TripelF voor staat. De website is daar een mooi resultaat van. Anderzijds vertaalde de support van AAAwesome zich in een meetbare return on investment. De targeted campaigns leverden meteen een aantal gekwalificeerde leads op. Door daarna de targeting verder te finetunen stroomden de aanmeldingen binnen. AAAwesome was dus in staat om de funnel aanzienlijk de verbreden. De kwaliteit van het door Elien geleverde werk deden de rest.
Verder staan de mensen van AAAwesome steeds open voor feedback, wat enorm belangrijk is bij een start-up die zelf nog zoekende is op het vlak van strategie en communicatie.
All in all een fantastiche samenwerking die nog maar net uit de startblokken is geschoten!”
Wil jij je bedrijf een online boost geven? Plan een vrijblijvend gesprek met ons team om te zien hoe we jou kunnen helpen