6 tips voor meer interactie op je Instagram account

6 tips voor meer interactie op je Instagram account
Onze 6 tips om de betrokkenheid van jouw volgers te verhogen op Instagram. Onthoud: Rome is niet op 1 dag gebouwd.

Delen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Een succesvolle Instagram pagina heeft niet enkel volgers, maar meer nog, geëngageerde volgers die jouw posts liken en commentaar geven. Alleen op deze manier kan je zien dat de content die je post relevant is voor je doelpubliek. 

 

Het verkrijgen van volgers is relatief gemakkelijk. Het posten van content nog makkelijker. Maar er moet enige vorm van creativiteit aan de dag gelegd worden om likes te verkrijgen en communicatie tot stand te brengen. Rome is niet gebouwd op één dag. Het tot stand komen van een succesvolle Instagrampagina ook niet.  


Het belangrijkste is namelijk dat je content creëert met je doelpubliek voor ogen.


Naast het creatieve luik, willen we je graag 6 tips meegeven om de betrokkenheid van jouw volgers te verhogen. Laten we van start gaan.

 

Tip 1 – Start with the basics.

 

Zorg er voor dat de basics goed staan. Hiermee bedoelen we dat er een gepaste foto of logo van je bedrijf, product of service als profielfoto ingesteld staat. Zorg er ook voor dat dit past binnen het formaat 320 x 320 pixels.

Bijkomstig zorg je voor een duidelijk omschreven bio met een link. Helaas kan je maar 1 link in je bio meegeven. Hiervoor zijn er intussen wel oplossingen zodat je meerdere links kan hebben. Kijk even naar oplossingen zoals lnk.biolinkr.bio en linktree.

In de caption van je Instagram post, kan je geen klikbare links plaatsen. Je kan wel verwijzen naar de link a.d.h.v. ‘Link in bio’ of dergelijke en deze plaatsen in de link-tool. 


Tip 2 – Een gezicht spreekt boekdelen.

 

Mensen houden van mensen en vinden het fijn om een gezicht achter het Instagramaccount te zien. Dit maakt het allemaal persoonlijker.

Als je post het toelaat, neem dan de moeite om je gezicht te tonen. Een gezicht in een post zorgt namelijk voor meer dan 30% kans op likes en comments. Dus waarom niet eens je team in de kijker plaatsen, of je eigen gezicht als het gaat over je bedrijf of bij het delen van tips.


Tip 3 – Een carrousel voor meer engagement.

 

Bij een volgende Instagram post is het zeker de moeite waard om eens te denken aan het posten van een carrousel. Dit is niet meer dan het toevoegen van slides aan je posts. Een carrousel bevat meerdere foto’s of video’s in één post.

Het is bewezen dat een carrousel een hogere engagement-rate heeft in vergelijking met een enkele foto of video. Voeg dus zeker meerdere slides toe from time to time. Denk er dan ook aan om zoveel mogelijk info toe te voegen aan elke foto of video en de post dan ook zo betekenisvol mogelijk te maken.

Een bijkomstig voordeel van een carrousel is dat niet alle volgers elke slide bekijken. Dit maakt dat de niet bekeken slides in de dagen erna nogmaals in de feed van jouw volgers zullen verschijnen!


Tip 4 – Ga conversaties aan!

 

Laat reacties niet onbenut. Als volgers een reactie achterlaten, al is het in de vorm van een emoji, probeer dan de conversatie aan te gaan. Stel vragen of beantwoord op een manier dat er een nieuw antwoord kan volgen. Alle volgers die je Instagram post geliket hebben, zien namelijk een melding van elke nieuwe comment en geraken nieuwsgierig om te komen kijken wat er geschreven werd.

Geef zeker ook waardevolle reacties onder de posts van de accounts die je zelf volgt. Volgers van deze Instagramaccounts zijn ook geneigd om door te klikken naar jouw account. Als je content voldoende betekenis heeft, is de kans groot dat ze ook jou gaan volgen. 


Tip 5 – Call-to-Actions.

 

Om reacties uit te lokken is het zeker handig om aan het einde van je post een vraag te stellen. Dit kan eenvoudig met deze voorbeelden: “Wat is jullie mening hierover?”, “Hoe pakken jullie dit aan?”, … . Hoe makkelijker de vraag is, hoe sneller volgers zullen reageren.

 

Het is ook handig om bepaalde Instagram accounts te taggen om ze zo naar je post te lokken. Als ze de gestelde vraag lezen, zijn ze geneigd om te antwoorden. Zeker omdat je hen al aanspreekt via het taggen. 


Tip 6 – Relevante hashtags.

 

Kies bij elke post relevante hashtags en maak gebruik van het volle potentieel om 30 hashtags te plaatsen bij elke post. Met een beetje research kom je snel tot de gewenste tags die je kan plaatsen bij je content. Je kan hiervoor gebruik maken van hashtag generators zoals Display Purposes.

 

Let er bij op dat je een juiste strategie hanteert. Als je weinig volgers hebt, heeft het weinig zin om megapopulaire hashtags te gaan gebruiken. Het Instagram-algoritme gaat jouw gerelateerde posts namelijk lager ranken dan deze van accounts met veel meer volgers. Kies dan beter hashtags die iets minder populair zijn, maar waarbij de kans veel groter is dat jouw visibiliteit groter is! 

 

Indien je hulp of vragen hebt over de juiste Instagram-strategie, neem dan gerust contact op. We nemen graag de tijd om deze strategie samen te bespreken!

Delen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

We delen tips en tricks en weetjes allerhanden.

Ontdek meer

10-redenen-waarom-accountants-nieuwsbrieven-moeten-gebruiken.jpg
E-mailmarketing

10 redenen waarom een nieuwsbrief accountants kunnen helpen

De tijd dat accountants alleen maar als number crunchers werden gezien, is voorbij. Jullie zijn ervaren bedrijfsadviseurs, met een schat aan kennis en inzichten, al dan niet gespecialiseerd in een bepaalde niche. Maar hoe kan je deze vaardigheden inzetten om jouw bedrijfsdoelstellingen, zoals sterke klantenrelaties, klantenbehoud, lead generation en groei, te bereiken? Met een nieuwsbrief! Ja, dat lees je goed, met een nieuwsbrief 🤯

Google Analytics
Zoekmachine Optimalisatie

Google Analytics voor beginners

Een inleiding tot basis Google Analytics voor absolute beginners. Hier zijn de fundamentele stappen die je moet nemen om bruikbare inzichtelijke gegevens in handen te krijgen om jouw online bedrijfsdoelstellingen te bereiken.

Hulp nodig?

Met veel plezier lichten we onze diensten en manier van werken toe.

Contacteer ons. Ook ivm vragen over content, social media en digitale marketing.