Bloggen is tegenwoordig niet meer beperkt voor reizigers en food lovers. Iedereen kan over alles bloggen, vooral als je er een publiek voor hebt. Boekhouding is niet anders – het is een vak dat je dagelijks beoefent, dus je hebt zeker verschillende anekdotes, bruikbare tips en voorspellingen die het waard zijn om te delen.
Goed nieuws dus voor accountants: een blog is de meest interessante manier om reclame te maken voor je diensten aan klanten en good practices te delen. Het is een lange termijn strategie die niet snel weggaat.
Bloggen helpt zoekmachine rankings te stimuleren en verhoogt de kans om gevonden te worden in organische zoekopdrachten. Websites met blogs genereren meer maandelijkse bezoekers.
Dus, als je op zoek bent naar aansluiting bij de blogbeweging, maar verward bent en niet weet wat je eerst moet doen – maak je dan geen zorgen. We hebben een lijst van blogging tips voor accountants samengesteld die je nuttig zal vinden. Volg ze allemaal op onze social media.
Vind je niche
Een van de standaard-bloggingstips voor accountants is het vinden van een niche. Denk aan de cliënten waar je mee te maken hebt of wil hebben. Beheer je boekhoudingen van klanten in de voedingsindustrie, of bied je adviesdiensten aan de klanten in de immobiliënsector? Zorg ervoor dat je blogberichten gericht zijn op de sectoren die het meest relevant zijn voor je werk en dit houdt nauw verband met het kennen van je doelgroep.
Je kunt je ook afvragen welk boekhoudkundig gebied je sterkte is: is het forensisch boekhouden of boekhouding voor KMO’s? Identificeer onderwerpen uit een subrubriek van de boekhouding die je goed kent. Dat maakt jouw blog betrouwbaarder in de ogen van je publiek. Bovendien zal je natuurlijke schrijfstijl doorschijnen.
Bloggen is hard werken. Je moet content consistent publiceren en nog agressiever promoten. Maar raad eens? Bloggen is ook erg leuk, want het stelt je in staat om jouw merkstem en expertise online te laten zien. Dus maak je geen zorgen – onderzoek, schrijf en publiceer gewoon.
En als je hulp nodig hebt bij het brainstormen van ideeën, het bouwen van een kalender, het onderzoeken of zelfs het schrijven van blogberichten, contacteer ons! We zijn ervaren, bruisen altijd van ideeën en zijn toegewijd aan het schrijven van hoogwaardige en relevante content voor onze klanten.