Je wilt beginnen met bloggen, of je doet dit al een tijdje, maar je weet niet (meer) over wat. Het lijkt alsof je al jouw kennis al gedeeld hebt in andere blogs of je weet niet welke onderwerpen interessant zijn voor jouw doelpubliek. Wij hebben een aantal tips om je uit jouw writer’s block te helpen!
Ga op zoek naar passende content
De beste manier om met een overvloed aan ideeën te komen is door te brainstormen met je medewerkers: hoe meer ideeën, hoe beter. Sterker nog, hoe ongebruikelijker de ideeën, hoe beter. Laat er een vrije wisselwerking zijn tussen je team. Plan zo’n brainstormsessies regelmatig in, tweewekelijks of maandelijks. Zo kan iedereen zich voorbereiden vooraleer je begint aan de sessie en heb je op regelmatige basis nieuwe ideeën!
Al deze ideeën kan je onderverdelen in zogenaamde content pillars. Zoek overkoepelende onderwerpen die jouw expertise neerzetten en jouw doelgroep interesseren. Zo kan je alle ideeën uit de brainstorm verzamelen in groepjes van bepaalde onderwerpen. Dit zorgt voor een makkelijk overzicht en afwisseling in het online zetten van blogs achteraf.
Ken je jouw doelgroep goed genoeg? Het is belangrijk om te weten wat interessant leesvoer is voor jouw doelpubliek. Doe research naar hun interesses en bezigheden en pas je content aan naar hun mindset.
Om al jouw content (en ideeën) in te plannen, gebruik je best een content planning tool of template. Zo kan je op voorhand blogs schrijven en ze alvast inplannen. Op die manier blijft jouw blog-planning op schema, kan je zien wat er binnenkort online komt en bespaar je de paniek om op het laatste moment nog iets te moeten schrijven. Een contentkalender zal je helpen om te visualiseren hoe jouw blogartikelen worden verdeeld over de maand. Heb je geen idee hoe of heb je geen tijd? Wij kunnen je hierin helpen.
Bloggen vergt veel werk en tijd. Je moet content consistent publiceren en het ook nog eens promoten. Maar guess what? Bloggen is ook erg leuk, want zo krijg je de kans om jouw bedrijfsstem en expertise online te laten zien. Dus maak je geen zorgen – doe aan research, schrijf en publiceer gewoon.
En als je hulp nodig hebt bij het brainstormen van ideeën, het bouwen van een kalender, het onderzoeken of zelfs het schrijven van blogberichten, contacteer ons! We zijn ervaren, bruisen altijd van ideeën en zijn toegewijd aan het schrijven van hoogwaardige en relevante content voor onze klanten.